Annas dröm..

Jag läste ett inlägg som min moster skrev på sin blogg, om grunden till lycka, gillade verkligen det inlägget, och kände så verkligen igen mig i vissa av sakerna hon pratade om, vissa av sakerna har jag fått kämpa mycket med.
 
http://annasdrom.blogg.se/                                       Inlägget heter: Grunden till lycka!

Som det hon skriver om att hon gjort ett medvetet val om att vara naiv och godtrogen, har gjort exakt samma sak.
För ganska många år sedan var jag naiv/öppen, sen kom världen och viskade till mig att det var svaghet.. Så jag lade det på hyllan ett tag..
Fy va jobbigt det var! tog mycket energi, gjorde mig inget gott( för även om folk nu har annat än gott bakom sina handlingar, vad gör det egentligen mig om jag vet om det eller inte, det är deras grej, inget jag behöver lägga energi på, eller bekymra mig om.)
Så efter ett tag gjorde jag det medvetna valet att vara naiv och godtrogen, och så skönt det är! Man behöver inte lägga någon energi på att fundera ut andras agenda, och man slutar ha en egen agenda, vad ska det egentligen ge?
Bara det här att släppa alla funderingar om att andra inte är/agerar rent och klart, gör att man själv agerar rent och klart.
Man finner verkligen ingen mening med att agera på ett sätt, och tänka på ett annat.

Tyvär blir det så att när jag är riktigt trött och fysiskt/psykiskt utmattad, börjar jag fortfarande ifrågasätta folk agendor, jag tror att det är för att jag undermedvetet tror att när jag är så svag och oskyddad kan människor så mycket lättare såra/skada mig, så jag ser ont uppsåt i saker.
Men det är ju inte riktigt smart.. Jag väljer ju själv vad jag tar åt mig, och tar jag inte åt mig andras skrot när jag mår bra, varför skulle jag då börja konka på det när jag mår dåligt... hm.. får jobba på det.

Idag har varit ännu en lång dag på skolan, likaså kommer morgondagen vara. Men, jag gör saker, jag kommer framåt, jag lär mig, och jag älskar att lära mig, så egentligen, egentligen älskar jag vad jag gör. ;)
(jag tycker faktiskt om det, särskilt när jag kommer framåt och inte bara kör huvudet i väggen. )

Puss! / enahel 

Kommentarer
Postat av: Moster anna:)

Hej älskade systerdotter!



Det värmer att du inspireras av min blogg!

Det är viktigt att komma ihåg när man är i en svacka/grop att sätta på ett skyddglas över gropen så du kan se andra men inte ta in deras "skit". Bara betrakta dem från ett annat perspektiv.

Istallt för att tillåta "skiten" trilla ner och kväva dig. Det är regeln om att inte ta något personligt!

Vad andra säger och gör mot dig!

säger mer om dem själva och hur de mår som människor!

Människor kan "spy" galla eller komma med slimmade fula, otäcka kommentarer som har förmågan att krypa under skinnet på en. Men då gäller det att i tanke stoppa attacket och be "demonerna" att återvända till dess ursprung. Alltså vara en spegel så de reflekterar tillbaka till munnen som sa det!

Att vara sann vän och väktare för sitt eget hus!

sköt om dig!

2009-03-03 @ 21:47:18
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: eva

Vilken bra bild...att se utan att ta på sig andras, det är deras att bära....



kramis

2009-03-04 @ 13:45:07
URL: http://ljusetsbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0